Lydfiler

Naturlig praksis

Inspiration til på en naturlig måde at skabe

balance, sindsro og glæde i dit liv

At trække vejret, og med venlighed og smil

arbejde med styrke og bevægelighed

i kroppen og bevidstheden



Lydfiler - når du har brug for guidning i din praksis

De nyeste filer ligger øverst, og du kan downloade dem du bruger ved at trykke til højre når du har startet afspilningen. 

Send mig gerne en mail med ønsker: lotte@naturligpraksis.dk

Ujaii åndedræt - naturoptagelse - 16 min


Denne praksis er rigtig god til at sætte tempoet ned og centrere dig. Ujaii vejrtrækningen kan praktiseres som her for sig selv, og kan efterhånden følge dig i andre aktiviteter og øge dit nærvær og din opmærksomhed.



Ydre og indre lytten - meditation - naturoptagelse incl. brumbasse! - 16 min


En guidning i at lytte. Til omgivelserne og til dig selv. God praksis til at skabe kontakt og mærke efter.  Til at zone ind i dagen, fokusere inden aktiviteter eller til at rense ud efter en travl dag. 


Bølgeåndedræt - naturoptagelse - 10 min


Renser og skaber cirkulation, ikke bare i åndedrættet, men i hele kroppen. En skøn praksis at starte dagen med. Lyt til introduktion først hvis du ikke har prøvet bølgeåndedrættet før!

Intro til bølgeåndedræt - 7 min



Fuldkomment åndedræt - naturoptagelse - 8 min


Træk vejret helt igennem så du bliver renset og forfrisket.



3 runder solhilsner i roligt tempo - naturoptagelse - 8 min


Kom ned i kroppen og skab cirkulation og kontakt. Du kan bruge denne lille guidning til at komme igang - med dagen, træningen eller som en lille pause.

Gå udenfor hvis muligt - smid skoene hvis muligt!! Prøv det!!



Kort afspænding og åndedrætsfokus - 5 min


Tag en kort pause! Invitér stilheden indenfor. Træk vejret og tillad afspænding af krop og sind.

 

Du kan vælge at sidde, ligge eller stå.


Meditation - 20 minutter

 

En stille stund med dig selv hvor du inviteres til let og ubesværet

at komme i kontakt med sindsro og balance.

 

Meditation udføres ofte siddende, men du kan selvfølgelig frit vælge den stilling der er bedst og mulig for dig.

 

Dybdeafspænding - 30 minutter

 

En grundig og dyb afspænding af krop og sind.

Brug den f.eks som en længere pause i løbet af dagen, eller som redskab til at komme godt ind i din nattesøvn.

 

Du kan ligge, sidde eller stå - hvad du foretrækker.


Afspænding med åndedræt (naturoptagelse) - 25 minutter


Længere afspænding med kropsscanning og åndedræt. Giver kontakt i kroppen, og adgang til afslapning via åndedrættet. Dyb hvile og en pause til nervesystemet. Jeg har indspillet denne afspænding i skovbunden - så vær forberedt på fuglekvidder og anden puslen i baggrunden!


Sansemeditation (naturoptagelse) - 6 minutter


Væk dine sanser, skab nærvær og kontakt. Som en kort tjek-in, eller som forberedelse til andre praksisser.





Billedet er fra "lydstudiet" hvor Solhilsner og det

fuldkomne åndedræt blev indspillet.

Følg med....


Se kommende workshops, retreats og events her.


Send en mail til lotte@naturligpraksis.dk og kom på maillisten (ca. 8 mails pr. år) og 

"Like" naturlig praksis på Facebook



Vil du støtte?

Ressourcerne her er gratis og tilgængelige for alle. Har du lyst at give en donation er jeg meget taknemmelig. Du kan sende et økonomisk bjørnekram via Mobilepay eller bankoverførsel. Se detaljer nedenfor. 

Tusind tak for at du kigger med og måske støtter at denne del kan vokse og gro.

Kontakt

Naturlig Praksis v. Lotte Trinhammer

Skæppelundsvej 6, 4672 Klippinge

Email: lotte@naturligpraksis.dk

Telefon: +45 5042 0488

Kontonr.: 5479-1739570 * CVR 33 60 60 36

Naturlig praksis

Yoga, meditation og naturbaserede praksisser på smukke Stevns